PropOrNot

лого за чай
Трябва да го завъртите, за да го спечелите
Половината
Икона media.svg
Спрете пресите!
Искаме снимки
на Спайдърмен!
  • Журналистика
  • Вестници
  • Всички статии
Екстра! Екстра!
  • WIGO свят
Ще обмислим разкриването на имената си, когато Русия разкрива имената на тези, които го управляват пропаганда операции на Запад 😂
—PropOrNot (26 ноември 2016 г.)

PropOrNot е сайт, предоставящ списъци с уебсайтове, за които се твърди, че се разпространяват и излагат Руски пропаганда , и е (споредЕжедневният звяр) „съжалявам парче боклук“. Някои оправдани, други не. Той също беше обвинен в маккартизъм.


Съдържание

Методология

Препращаща мрежа Zerohedge.com

Методологията на PropOrNot се състои от 7 проверки.

  • Проверка 1: Позоваване на очевидни руски пропагандни сайтове като RT , Fort-Russ и др.
  • Проверка 2: История на повторното използване на текст от очевидна руска пропаганда.
  • Проверка 3: История на повтарящата се руска пропагандна „линия“.
  • Проверка 4: История на ехото на руската линия по странни начини.
  • Проверка 5: Липсват отличителните белези на добър действителен журналистика (добре цитиран, балансиран, пристрастие -Безплатно).
  • Проверка 6: Извикана от други надеждни проверители на факти, журналисти и развенчатели.
  • Проверка 7: Устойчиво избягва последователно предлагане на конструктивни решения за каквото и да било.

Ако преминава във всичко по-горе, се твърди, че е безопасно да се класифицира сайтът като руска пропаганда.


Списъкът

На 30 ноември 2016 г. PropOrNot публикува списък от 202 уебсайта, които те класифицират като руска пропаганда въз основа на „комбинация от ръчен и автоматизиран анализ, включително анализ на съдържание, време, технически показатели и други отчети“, които анонимната група предполага, че са „последователно, безкритично и едностранно отекващо, повтарящо се, използвано и пренасочващо публиката си към руски официални и полуофициални държавни медии“.

Списъкът с 202-те уебсайта, които уж разпространяват руската пропаганда

Те може да не са пропаганда , но повечето от тях определено са фалшиви новини сайтове.

  • 4thmedia.org
  • 4threvolutionarywar.wordpress.com
  • abeldanger.net
  • activistpost.com
  • ahtribune.com
  • allnewspipeline.com
  • americanlookout.com
  • americasfreedomfighters.com
  • amren.com
  • amtvmedia.com
  • древен код.com
  • anonews.co
  • anonhq.com
  • antiwar.com
  • asia-pacificresearch.com
  • assassinationscience.com
  • baltimoregazette.com
  • barenakedislam.com
  • beforeitsnews.com
  • bignuggetnews.com
  • bioprepper.com
  • blackagendareport.com
  • blacklistednews.com
  • christianfightback.com
  • collective-evolution.com
  • conservativedailypost.com
  • consortiumnews.com
  • corbettreport.com
  • cosmicscientist.com
  • countercurrents.org
  • counterinformation.wordpress.com
  • dailyoccupation.com
  • dailystormer.com
  • darkmoon.me
  • darkpolitricks.com
  • davidstockmanscontracorner.com
  • dcclothesline.com
  • dcleaks.com
  • защитавамдемокрация.прес
  • dennismichaellynch.com
  • disclose.tv
  • disclosuremedia.net
  • drudgereport.com
  • educate-yourself.org
  • educateinspirechange.org
  • окончателно thefed.com
  • endoftheamericandream.com
  • endtime.com
  • eutimes.net
  • eutopia.buzz
  • ewao.com
  • eyeopening.info
  • colleshipoftheminds.com
  • filmsforaction.org
  • floridasunpost.com
  • Foreignpolicyjournal.com
  • fourwinds10.net
  • Freedomoutpost.com
  • gaia.com
  • galacticconnection.com
  • gangstergovernment.com
  • gatesofvienna.net
  • geopolmonitor.com
  • globalresearch.ca
  • godlikeproductions.com
  • govtslaves.info
  • greanvillepost.com
  • guccifer2.wordpress.com
  • hangthebankers.com
  • healthnutnews.com
  • henrymakow.com
  • heresyblog.net
  • humansarefree.com
  • ihavethetruth.com
  • in5d.com
  • informationclearinghouse.info
  • infowars.com
  • intellihub.com
  • intersectionproject.eu
  • intrepidreport.com
  • investmentresearchdynamics.com
  • investmentwatchblog.com
  • jackpineradicals.com
  • jamesrgrangerjr.com
  • jewsnews.co.il
  • journal-neo.org
  • katehon.com
  • kingworldnews.com
  • lewrockwell.com
  • libertyblitzkrieg.com
  • libertywritersnews.com
  • makeamericagreattoday.com
  • memoryholeblog.com
  • mintpressnews.com
  • moonofalabama.org
  • nakedcapitalism.com
  • naturalblaze.com
  • naturalnews.com
  • newcoldwar.org
  • newstarget.com
  • newswithviews.com
  • nowtheendbegins.com
  • nsnbc.me
  • off-guardian.org
  • oftwominds.com
  • oilgeopolitics.net
  • opednews.com
  • orientalreview.org
  • patriotrising.com
  • paulcraigroberts.org
  • plateguns.com
  • pravda.ru
  • pravdareport.com
  • prepperwebsite.com
  • presstv.com
  • prisonplanet.com
  • rbth.com
  • readynutrition.com
  • redflagnews.com
  • regated.com
  • rense.com
  • righton.com
  • rinf.com
  • ronpaulinstitute.org
  • rt.com
  • rumormillnews.com
  • ruptly.tv
  • russia-insider.com
  • sana.sy
  • sentinelblog.com
  • sgtreport.com
  • shiftfrequency.com
  • shtfplan.com
  • silentmajoritypatriots.com
  • silverdoctors.com
  • sott.net
  • southfront.org
  • sputniknews.com
  • stormcloudsgathering.com
  • Strategic-culture.org
  • superstation95.com
  • survivalvopedia.com
  • the-newspapers.com
  • theantimedia.org
  • thecommonsenseshow.com
  • thedailybell.com
  • thedailysheeple.com
  • theduran.com
  • theearthchild.co.za
  • theeconomiccollapseblog.com
  • theeventchronicle.com
  • thefederalistpapers.org
  • thefreethoughtproject.com
  • themindunleashed.org
  • thenewsdoctors.com
  • therebel.media
  • therussophile.org
  • thesaker.is
  • thesleuthjournal.com
  • thetruenews.info
  • thetruthseeker.co.uk
  • theunhivedmind.com
  • thirdworldtraveler.com
  • toprightnews.com
  • trueactivist.com
  • trunews.com
  • truthout.org
  • truthandaction.org
  • truthdig.com
  • truefeed.com
  • truthkings.com
  • ufoholic.com
  • undergroundworldnews.com
  • unz.com
  • usanewshome.com
  • usapoliticsnow.com
  • usasupreme.com
  • usdcrisis.com
  • usslibertyveterans.org
  • vdare.com
  • veteransnewsnow.com
  • veteranstoday.com
  • vigilantcitizen.com
  • viralliberty.com
  • voltairenet.org
  • wakeupthesheep.com
  • wakingtimes.com
  • washingtonsblog.com
  • wearechange.org
  • weshapelife.org
  • whatdoesitmean.com
  • whatreallyhappened.com
  • wikileaks.com
  • wikileaks.org
  • wikispooks.com
  • worldnewspolitics.com
  • worldpolitics.us
  • www.fort-russ.com
  • yournewswire.com
  • zerohedge.com

Съмнителни включвания

  • CounterPunchе включена в една от по-ранните версии на списъка. След кратка размяна на имейли, те се съгласиха да ги премахнат от списъка. Както пише Джошуа Франк:

За протокола, нито Джефри, нито аз никога не сме се появявали в RT или Sputnik, и двамата отказахме десетки искания, отчасти защото сме против държавните медии. Всъщност и двамата бяхме силно критични Само малко и Русия през годините и не планираме да ограничаваме критиките си скоро. Освен това с удоволствие публикувахме различни руски писатели, като Борис Кагарлицки, много от които са сурови критици на режима. Въпреки това не вярваме, че американски журналисти, които са се появявали в спонсорираните от Русия обекти, трябва да се извиняват за каквото и да е, и със сигурност не означава, че тези, които имат, са руски пропагандисти.



  • Truthdig, което е доста нормален новинарски сайт, който е оценен с високо фактически репортажи от MBFC , все още присъства в списъка. Докато те са много критични към НАС правителство, те не преминават нито един от 7-те критерия, за да бъдат класифицирани като пропаганда.
  • Survivopedia, което също е доста нормален сайт за новини, фокусиран върхуоцеляване, също е предполагаема руска пропаганда.
  • Голият капитализъм, което буквално има капитализъм в нейното име се предполага, че е руска пропаганда. Той също така има висока фактическа честота на отчитане от MBFC . Това е широко уважаван леви сайт, управляван от критика на Уолстрийт Ив Смит. Този сайт е кръстен отВремесписание като един от 25-те най-добри финансови блога през 2011 г. и отКабеленсписание като ключов сайт, който трябва да се следи за финансите, а Смит беше представен като гост в програми като PBS Шоуто на Бил Мойърс.

Рецепция

Сайтът придоби популярност от статия в The Washington Post от Крейг Тимбърг на 24 ноември 2016 г., близо месец след създаването му. Сайтът беше допълнително одобрен отBusiness Insider,Опаковкатаи Асошиейтед прес.


The Washington Postдоклад беше една от най-разпространените статии за политически новини в социалните медии през предходните 48 часа, с десетки, може би стотици американски журналисти и ученици с големи платформи, които го приветстват като разрушаващо земята изложение. Това беше най-четеното парче на целия уебсайт на Post в петък след публикуването му.

Критика

Въпреки че заплахата от руска манипулация на информация със сигурност е много реална, фактът, че руски тролове плащат се за разпространение на дезинформация, наемат се хакери, които да прокарват пропаганда и много от сайтовете, присъстващи в списъка, е известно, че я разпространяват, изглежда, че екипът на PropOrNot не е много добър в действителното им идентифициране. КатоBuzzFeed 's Sheera Frenkel отбеляза, 'много репортери предадоха тази история.' Недостатъците му са очевидни.


  • След само два дни наThe Washington Postстатия, Бен Нортън и Глен Гринуолд наПрихващанетоги призова за „безобразно“ “популяризиране на сайта, написан от„ много сенчести “анонимни автори, за които„ пълномощията на тази предполагаема група експерти са невъзможни за проверка “, водещThe Washington Postда поставят отказ от отговорност на оригиналната си статия за нея, която гласеше:

Бележка на редактора: The Washington Post на 24 ноември публикува история за работата на четири групи изследователи, които са изследвали, според тях, усилията на руската пропаганда за подкопаване на американските демокрация и интереси. Една от тях беше PropOrNot, група, която настоява за публична анонимност, която публикува доклад, идентифициращ над 200 уебсайта, които според него съвестно или неволно публикуват или повтарят руската пропаганда. Редица от тези сайтове възразиха срещу включването им в списъка на PropOrNot, а някои от тях, както и други, които не са в списъка, оспориха публично методологията и заключенията на групата. Post, който не е посочил нито един от сайтовете, сам не гарантира за валидността на констатациите на PropOrNot по отношение на която и да е отделна медия, нито статията има за цел да го направи. След публикуването на историята на The Post, PropOrNot премахна някои сайтове от списъка си.

  • Новини на консорциумаго описа като движение на „ Маккартистичен мазки ”.
  • След няколко дни много други новинарски сайтове, които бяха фалшиво класифицирани като руска пропаганда, се вкопчиха в историята, за да скандират за нея. Един от тях бешеCounterPunch. Рене Парсънс отCounterPunchстигна до свързване на PropOrNot с Обама е президентство.CounterPunchсъщо така посочи връзката между НАТО и като анти- Тръмп към PropOrNot, цитирайки страница от конспиративна сайт, който плаче за интернет цензура . Същия ден Джошуа Франк съобщи, че след кратка размяна на имейли, PropOrNot се съгласи да премахнеCounterPunchот неговия списък. но това не им попречи точно да направят още милион статии за тях.

Пристрастност на медиите / проверка на факти

MBFC е оценил PropOrNot като „Конспирация / Псевдонаука 'източник със силно ниво на конспирация и смесени фактически отчети. На тяхната страница се показва следната бележка:

PropOrNot твърди, че е „ресурс за хора, които искат да разберат Руски влиянието операции, насочени към НАС аудитория, разграничаване между пропаганда и търговска ' кликбайт ', и помагат за идентифицирането на пропагандата и отблъскването. Те са публикували доста голям списък с половината обекти, които или директно работят за руснаците, или несъзнателно разпространяват руската пропаганда. Този източник също не дава подробности за това кои са те, тъй като се страхуват от отмъщение от руснаците. Сериозно, те казаха това. Някои от източниците, изброени като руски пропагандист, са просто нелепи, тъй като нямат нищо общо с тях политика . Засега поставяме този сайт на нашия конспирация списък, тъй като има много малко доказателства в подкрепа на техните претенции. Ако това се промени, ще преместим този сайт в друга категория. (28.11.2017 г.) Актуализирано (D. Van Zandt 19.6.2017 г.)

Сегашно състояние

Уебсайтът е преминал предимно под земята, последната публикация на техния уебсайт е на 24 март 2017 г. Twitter акаунтът все още е активен, но спря да публикува детински туитове и сега просто репостира туитове от други известни хора, които подкрепят движението му.


Табло за управление Hamilton 2.0

Таблото за управление Hamilton 2.0, наследник на Hamilton 68, е нещо като възкресение на находчивостта на PropOrNot. Алиансът за осигуряване на демокрацията, инициатива, разположена в Германския фонд на Маршал в Съединените щати, публикува от 2017 г. и несъмнено е забелязал зрелищния провал на PropOrNot, докато разработва „Табло за управление на Хамилтън 68“.

Според Германския фонд „Маршал“ „таблото“ е проектирано да „хвърли светлина върху усилията на руската пропаганда в Twitter в почти реално време“. Уебсайтът „Hamilton 68“ предлага дузина автоматично актуализирани колони, проследяващи „актуални хаштагове“, „актуални теми“, „водещи домейни“, „най-добрите URL адреси“ и т.н.

„Нашият анализ се основава на 600 акаунта в Twitter, свързани с дейностите на руското влияние онлайн“, написаха Лора Розенбергер (старши сътрудник в алианса) и Дж. М. Бергер (нерезидент) в публикация в блог на 2 август.

Таблото беше одобрено от много други известни хора в Twitter (но в относително по-малка степен от PropOrNot).

Разлики

След грандиозния провал на списъка PropOrNot изглежда очевидно, че човек може да стои далеч от някои аспекти на тяхната методология, довели до тяхната смърт. Някои от по-големите включват:

  • Пропагандният списък на Хамилтън 68 е тайна. За разлика от PropOrNot, Hamilton 68 не разкрива самоличността на 600 акаунта в Twitter. Германският фонд 'Маршал' казва, че отказва да разкрие конкретните акаунти в набора си от данни, защото 'предпочита да се съсредоточи върху поведението на цялостната мрежа, вместо да бъде въвлечен в стотици индивидуални дебати, за които трол отговаря на коя роля. '
  • Липсата на методологична яснота (с цел избягване на „дебати“) вече доведе до известно подвеждащо отразяване в медиите, като обекти като Business Insider съобщават, че „Хамилтън 68 сега работи за излагане на тези тролове - както и автоматизирани ботове и човешки акаунти - чиято основна употреба за Twitter изглежда е усилване на проруски теми “, въпреки факта, че уебсайтът всъщност не разкрива имената на никакви акаунти в Twitter. J.M. Berger заяви, че екипът му е могъл да разшири таблото за управление до „6000 почти толкова лесно, но анализът ще бъде по-малко близък до реалното време“. Бергер също подчерта, че 600-те избрани акаунта са идентифицирани с „98 процента доверие“.